מישחוק הבחירות 2015

שלום, אני שמח שבאת ומזמין אותך לשחק בתוצרים נבחרים שפותחו בהנחייתי על ידי הסטודנטים בסדנת גיימיפיקיישן של מותגים, ארגונים ומערכות חינוך באוניברסיטת תל-אביב בנושא משחוק הבחירות 2015: 

1. BeActive# קליפ אינטראקטיבי שממחיש איך הבחירות הקטנות משפיעות על החיים של כולנו

2. #קול_יד_בוחרת זהה את המתמודד!

3. MatchMeAPolitician# שדך לי פוליטיקאית עם סטייל

4. vote4tomorrow# חיות פוליטיות? בואו נראה אם תצליחו לנחש איזה פוליטיקאי אחראי לפירסום הסטטוס

5. MatchMeAPolitician# שדך לי פוליטיקאי עם סטייל: התאם בין הסטייל שלך למפלגה שתצביע עבורה

6.  deVOTE_yourself# עד כמה אתם מעודכנים במפלגות ובפוליטיקה הישראלית העכשווית?

7. VOTEforISR# עולים חדשים: Who should you Vote For?

8. סימולטור הצעות חוק: דמיינו שאתם חברי הכנסת, החוקים האלה עומדים להצבעה, איך תצביעו?

אהבתם? אשמח אם תיקחו חלק פעיל ותשתפו את הדף הזה עם חברים וקולגות.

gamefulelections2015מורים לאזרחות, תקשורת חזותית, פרסום ושיווק, מחנכים יקרים:

כל פעילות משחקית יכולה להוות פתח לדיון: אחריות אישית ואחריות ציבורית, מי קובע את סדר היום, חשיבות ההשתתפות בבחירות לדמוקרטיה הישראלית וגם על איך מניעים לפעולה בהנאה. בשלב ראשן תנו לתלמידים / סטודנטים שלכם לשחק בפעילות. רכזו את התגובות שלהם לפעילות באמצעות שאלות מנחות דוגמת: "האם נהנתם לשחק?" "מה יגרום לכם לשתף בתוכן עם חברים?", "מה יגרום לך להיות מעורב?" "למה ההשתתפות בבחירות חשובה לדמוקרטיה?"

בשלב השני, הציבו להם אתגר של פיתח פעילות מישחקית בנושא הבחירות באחת מהפלטפורמות פליי-באזז, אינטרלוד. לתלמידים וסטודנטים במגמות ריאליות ומדעי המחשב אפשר לאתגר בפיתוח משחק מובייל / אפליקציית משחק פייסבוק בפלאש / יוניטי או קורונה SDK.

השתמשו בהצגת הבעיה כדי למקד אותם כך שיתייחסו לבחירות כתהליך של מעורבות ומודעות אזרחית ולא רק כפעולה חד פעמית – ההצבעה בקלפי. הנחו את התלמידים / סטודנטים לפתח פעילויות שאינן מבוססות על קמפיין שלילי או על תמיכה במפלגה זו או אחרת. האתגר צריך להיות לפתח לפחות שלוש פעילויות שמעודדות מעורבות בתהליך. אני ממליץ על פיתוח הפעילויות יעשה בקבוצות קטנות (2-3 תלמידים). פתחו בפניהם את האפשרות לבנות פעילות  או קמפיין עבור קהלי יעד שונים: אוכלוסית בעלי מוגבלות גישה – נכים, עולים חדשים, צעירים, גימלאים ועוד.

בשלב השלישי, בתום הפיתוח אפשרו לתלמידים לשחק בתוצרי העמיתים שלהם. תנו להם משימה חדשה: קבעו 5 קריטריונים להערכת תוצרי העמיתים".  תנו להם לשחק ולהעריך את התוצרים עם המחווון שהם פיתוח. לסיכום, בצעו מפגש מסכם של הפעילות והציגו בו את הלקחים והתובנות שהם ואתם הפקתם מהתהליך המישחוק והלמידה. משך הזמן שתקדישו לפעילות הוא לשיקולכם. ניתן לבצע זאת גם כמטלה בלמידה מרחוק מהבית. בהצלחה!
אתם מוזמנים לשתף עימי בפעילויות של התלמידים והסטודנטים שלכם באמצעות משלוח מייל או יצירת קשר כאן.

—-
אודות פרויקט מישחוק הבחירות
בסדנת גיימיפיקיישן של מותגים, ארגונים ומערכות חינוך השנה הצבתי לסטודנטים אתגר אחד לפרויקט גמר במקום אפשרות בחירה במספר נושאים כבכל שנה.

המטרה: ליישם ולהפעיל אסטרטגיות וחשיבה משחקית GAMEFUL DESIGN שנלמדו במהלכה בכדי לעודד ההשתתפות ומעורבות של בעלי זכות הבחירה בתהליך מערכת הבחירות בישראל.

תקציר הבעיה שהוצגה לסטודנטים:
ירושלים יש לנו בעיה! אחוזי ההצבעה בבחירות הולכים ויורדים. בבחירות הקודמות בשנת 2012 הצביעו רק 68% בלבד מבעלי זכות הבחירה לכנסת. הקדמת הבחירות הגדילה את תחושת החוסר אימון במערכת הפוליטית "הממשלה לא עשתה כלום בשבילי, אז למה שאצביע?". התחושה שהקדמת הבחירות היא דבר מיותר וש" ההצבעה שלי לא תשנה כלום" עשויה לגרום לרבים להדיר את רגליהם מהקלפי והדבר עשוי להוביל לאחוזי הצבעה נמוכים אפילו יותר.

העלאת אחוז החסימה ל-3.25% בחודש מרץ תגרום לכך שכל הקולות שיצברו לזכות המפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה יחולקו באופן יחסי בין שאר המפלגות. קבוצות עניין שילכו להצביע בקלפי באופן מאורגן עשויות להעלות באופן משמעותי את משקלן היחסי בכנסת הבאה, זאת במידה ומגמת הירידה באחוזי ההצבעה בבחירות תמשך. קמפיינים של לשכת הפרסום הממשלתית בבחירות הקודמות לא הצליחו לשנות המגמה. עכשו תורכם לנסות ולהשפיע.
האתגר: הניעו את האנשים בעלי זכות הבחירה לקחת חלק פעיל בתהליך הבחירות הקרובות בהנאה עם קמפיין מישחוק.

על התהליך:
בחודשיים האחרונים שקדו הסטודנטים בצוותים ופיתחו קמפיינים לקהלי יעד שונים ברשתות מדיה חברתיות: פייסבוק ואינסטגרם ויצרו חידונים, סקרים, קליפים, תמונות וממ"ים. הפרויקטים נמצאים כעת בשלב ההערכה.

אני רוצה לבהיר לכם מהו מִשׂחוּק, או גיימיפיקיישן באנגלית. בניגוד לסברה הרווחת, מישחוק אינו משחק דיגיטלי.

לכל משחק 4 מרכיבים
לכל משחק 4 מרכיבים

לכל משחק  יש ארבע מרכיבים: סיפור טוב, אסתטיקה – אוסף החוויות הרגשיות של השחקן במסעו במרחב המשחק, מכניקות (החוקים והמנגנונים המשחקיים, תיכנות) וטכנולוגיה מתאימה. עיצוב מישחוק אפקטיבי חייב להתייחס ל 4 מרכיבים אלה.

לולאת המישחוק

"מִשׂחוּק הוא שילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל מה שהוא לא משחק בהגדרה במטרה להניע לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג’מנט, נאמנות, שינוי הרגלים ולסייע בפתרון בעיות".

מה זה עיצוב מישחוק? עיצוב מישחוק אינו עיצוב משחקים. עיצוב מישחוק משתמש במנגנוני משחקים בכדי להשיג מטרות שאינן בהכרח ניצחון בתחרות. כל מישחוק אפקטיבי מורכב מארבעה ממ"יםמטרות, משימות, מעגל משוב מיידי, מוטיבציה. ארבעת המרכיבים האלה יוצרים את Gameful Loop לולאת המישחוק  שמניעה לפעולה בהנאה את השחקן במרחב המשחק שוב ושוב עד להשגת המטרות שהגדרנו מראש. באמצעות מישחוק אנחנו מניעים את האנשים לפעולה בהנאה וגם מעלים את המוטיבציה שלהם להתמיד לאורך זמן.

 

 

====

ד"ר חנן גזית

אודות הכותב
ד"ר חנן גזית מייסד ומנכ"ל juloot interactive, עוזר לארגונים, חברות ויזמים לשלב גיימיפיקציה – גישה משחקית לשיפור תוצאות  באתרים ואפליקציות, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, הדרכה ולמידה. חנן עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA. מרצה ומנטור באקדמיה, מעביר הרצאות וסדנאות למנהלים ומורים ולצוותי פיתוח בחברות היי-טק. בימים אלה שוקד על כתיבת ספרו הראשון: משחוק העתיד The GamefulHeroes Future (שם זמני).

התגובה שלך

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s