עולמות וירטואלים ומשחקים להוראה ולמידה

קורס עולמות וירטואליים להוראה ולמידה במערכת החינוך | פיתוח והנחיה אקדמית: ד"ר חנן גזית

קורס זה פותח עבור מכון מופ"ת והועבר על פי תוכנית לימודים ייעודית שפותחה עבור רכזי ומובילי תקשוב בית-ספריים, מורי מורים, מפתחי תוכניות לימודים, מורים ואנשי חינוך באקדמיה.

מטרות הקורס:
הכרת עולמות וירטואליים תלת ממדיים והשימוש בהם בהוראה ולמידה במערכת החינוך הפורמאלית והלא-פורמאלית בישראל. המשתתפים בקבוצת העבודה יכירו סוגים שונים של עולמות וירטואליים תלת ממדיים למדו עקרונות תיאורטיים בשילוב עולמות וירטואליים במערכת החינוך ואופני יישומם ינתחו ויעריכו עולמות וירטואליים ויגבשו הצעה לשילוב עולמות וירטואליים בהתאמה לדרישות מערכת החינוך בישראל. יחוו פעילויות למידה ויצירה בתוך עולמות וירטואליים כמו סקנד לייף , גוגל-ארץ ובתוך עולם וירטואלי תלת ממדי ישראלי דמוי סקנד לייף "איילנד". המשתתפים יכירו את כללי ההתנהגות בעולמות וירטואליים באמצעות אוואטר דמויות תלת-ממדיות ויפתחו מיומנויות טכנולוגיות בתוך עולמות וירטואליים, אוריינות משחקית: היכולת להבין, לפעול וליצור פעילויות למידה בתוך עולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים על בסיס חשיבה ביקורתית.

קישור: פירוט נושאי הלימוד והמפגשים

סיכום
במטרה להכיר וליישם את הפוטנציאל של עולמות וירטואליים ככלי הוראה, למידה והערכה עבור מערכת החינוך בישראל הוקמה במסגרת פורום תקשוב של מכון מופ"ת קבוצת עבודה, המיועדת לרכזי ומובילי תקשוב בית-ספריים, מורי מורים, מפתחי תכניות לימודים, מורים, אנשי חינוך ואקדמיה. מרכז וירטואלי של מכון מופ"ת הוקם בתוך איילנד, עולם וירטואלי עצמאי ישראלי. המשתתפים עיצבו ובנו בו אובייקטים תלת-ממדיים. איילנד היא דוגמה לעולם וירטואלי עצמאי, דמוי סקנד לייף, נגיש דרך האינטרנט מהבית או בית ספר עבור מוסדות חינוך, מרצים, מורים, סטודנטים ותלמידים. באמצעות המחשב הלומדים נכנסים אל תוך מרחב תלת-ממדי המהווה "ארגז חול בטוח" כדי לפתח ולהתנסות בפעילויות למידה, הוראה ויצירה חווייתית שיתופית עם אווטאר. במסגרת מפגשי הקבוצה…". להמשך קריאת המאמר הקליקו על האם למידה עם אווטאר אפשרית במערכת החינוך? ד"ר חנן גזית | שלובים

אודות המרצה
ד"ר חנן גזית הוא מייסד ומנכ"ל juloot interactive סוכנות ניו-מדיה שיווק דיגיטלי מתקדם ומרצה באקדמיה בתחומי התמחותו: עיצוב גיימיפיקיישן, פיתוח אפליקציות משחקים לבעלי צרכים מיוחדים, גיימיפיקיישן של מערכות חינוך ועסקים, פיתוח ועיצוב משחקי מחשב ואפליקציות ככלי למידה והוראה. מעוניינים בהרצאה, סדנה, השתלמות או ייעוץ בנושא? צרו קשר

רשימת מקורות:

גזית, ח' (2010). פייסבוק, איביי וויקיפדיה נפגשים בתלת-ממד: סקנד לייף לארגונים ועסקים. בתוך: א' שלזינגר(עורך): חשיבות המידע (עמ' 6,15). כלכליסט גלובס.

גזית, ח' ורביד, א' (2010). המדריך למשתמש עם אווטאר סקנד לייף. פרויקט המשך קבוצת עולמות וירטואליים בתמיכת מכון מופ"ת.

זייפרט, ת' וגזית ח' (בהכנה). מצפן סקנד לייף – מדריך וירטואלי ליישומים פדגוגיים. במסגרת פרויקט המשך מכון מופ"ת.

Gazit, E., & Ravid, O. (forthcoming). Second Life Avatar in the foot steps of people with special needs: Interaction and Docu-Machinima in virtual worlds for higher education teaching, The MOFET Institute Third International Online Conference, "Opening Gates in Teacher Education, 2011: Teacher Education in the Age of Globalization, 25-26 of January, 2011.

Gazit, E. (2009). A window on digital games interactions in home settings. In:, R. E Ferdig (Ed.), Handbook of Research on Effective Electronic Gaming in Education, 1 (pp.127-145). IGI Global Press.

Gazit, E. (2008 a). Web3D for Higher Education: Real potential or just an illusion? In: D. Ben- Zvi. (Ed.). Proceedings of the Inter-University Center for e-Learning (IUCEL) 6th Annual MEITAL National Conference, (pp. 7-8), University of Haifa, Haifa, Israel. 6th of August 2008, (Hebrew).

Gazit, E. (2008 b). Possible Cultural implications of Machinima: A new narrative medium for the Y-[tube] Generation.The First Israeli Popular Culture Conference: Rules of Disorder Shifting Boundaries, Emerging Realities and New Identities, Cinematec, 15 of May 2008, Tel Aviv, Israel.

Gazit, E., Yair, Y., & Chen, D. (2006). The gain and pain in taking the pilot seat: Learning dynamics in a non immersive virtual solar system, Virtual Reality, 10 (3-4), 271-282.

Kolb, DA. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

——————————–

* הכותב ד"ר גזית משמש כיו"ר משותף קבוצת עולמות וירטואליים וחבר הנהלת פורום תקשוב של מכון מופ"ת. המאמר בגרסתו המלאה המודפסת פורסם בבטאון מכון מופ"ת