מחקר משחקי מחשב: מה וורלד אוף וורקראפט יכול ללמד אותנו על מנהיגות וניהול משברים בארגונים

מחקר: משחק כמו וורלד אוף וורקראפט (WOW) יכול לסייע בשיפור למידת מיומנויות ניהול, מנהיגות ולמידת מערכות מורכבות בדומה למשחקי סימולציה בתוכניות הכשרת מנהלים.

תהליך הפיכת שחקן למנהיג בגילדה משחק המחשב וורלד אוף וורקראפט מהווה למעשה קורס ניהול ומנהיגות, שמתקיים כולו בעולם דיגיטלי רב-משתתפים מקוון.

 

במחקר משחקים דיגיטליים זה ביקשנו לבחון ולהאיר את הדמיון בין התמודדות עם משברים הכרוכים בניהול גילדה במשחק מקוון מרובה משתתפים לבין ניהול משברים בארגונים עסקיים.

המחקר ערך שנתיים. במהלכו בחנו את מצבי המשבר של ניהול גילדות במשחק WOW ומצאנו קווי דמיון והשקה לדפוסי ניהול משברים של מנהלי ארגונים. הראנו שמשחק כמו וורלד אוף וורקראפט (WOW)  יכול לסייע בשיפור למידת מיומנויות ניהול, מנהיגות ולמידת מערכות מורכבות בדומה למשחקי סימולציה בתוכניות הכשרת מנהלים.

המחקר בוצע בשיטת האתנוגרף הוירטואלי.  מצאנו שניהול גילדה שיכולה למנות עשרות ואף מאות חברים מרחבי העולם, מחייבת את המנהיג לסגל לעצמו כישורי ניהול דוגמת: גיוס חברים חדשים, יצירת תוכניות חניכה, ארגון ותזמון אסטרטגיות פעולה, יכולת לשפוט במקרים של חלוקי דעות וסכסוכים פנימיים.
עוד נמצא, שכדי לשרוד ולהתקדם בעולם חסר הוודאות הוירטואלי על המנהיג ללמוד ולרכוש כישורים של יישוב סכסוכים ופתרון קונפליקטים מבלי לאבד את חברי הגילדה המרכזיים לגילדות יריבות, יכולת אילתור ורתימת אנשים ומשאבים לביצוע משימות.

לאור מסקנות המחקר, החוקרים מציעים מודל להערכת תהליכי הלמידה וההוראה של מיומנויות ניהול כגון: התמודדות עם תנאי אי וודאות, תחרותיות, שיתוף פעולה, קבלת החלטות והערכת סיכונים, מהירות התגובה, העצמת התקשורת בצוות, פתרון סכסוכים, יכולת הוצאה לפועל ומיצוי פוטנציאל המונהגים להשגת התוצאות הרצויות ועוד. מודל זה מבוסס על ניתוח דפוסי האינטראקציה של מנהל-עובדים.

מקור:

לביא, ז' וגזית, ח'.(2012). ניהול משברים בגילדה כמקרה מבחן לניהול משברים בארגון. (עורכים: יאיר, י'. ו שמואלי, א). ספר תקצירים הכנס הארצי העשירי של מיט"ל עולם המידע הפתוח – הוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה. (עמ' 66-73). בהוצאת מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע, רחובות.

אני מזמין אותך:

להעצים את צוות המורים שלך עם הרצאה: סודות המשְׂחוּק לשם למידה | למידה בסביבות מציאות מדומה – העתיד כבר כאן

להצטרף למועדון קוראי הבלוג ולגלות איך ניתן לקדם למידה והוראה עם מִשְׂחוּק, מִשְׂחָקִים דיגיטליים ועולמות וירטואליים

להצטרף   לרשימת התפוצה של מועדון מִשְׂחוּק לשם למידה והוראה ולקבל עדכונים


 אודות הכותב

Dr Hanan Gazit GamefulHeroes Owner v1ד"ר חנן גזית עוזר למנהלי ארגונים וחברות, יזמים, מורים ובני נוער לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה משחקית Gameful Mindset לשם למידה ומיצוי הפוטנציאל האישי ולשיפור תוצאות. מייסד juloot interactive ויזם. כותב את ספרו הראשון מִשְׂחוּק של חיים Gameful Heroes (שם זמני).

יש לך שאלות עבורי? ניתן לצייץ אותן בטוויטר ל VRider@ בצירוף התגית (האשטאג) GamefulHeroes# , להוסיף תגובה פה או בדף הפייסבוק.


 

World of Warcraft (WOW) guild crises management insights for organizations leadership building

Lavee, Z., & Gazit, E. (2012). World of Warcraft (WOW) guild crises management insights for organizations leadership building. In: Yair, Y., & Shmueli, E. (Eds.). Proceeding of the 10th Annual MEITAL National e-learning Conference, (pp. 66-73). IUCC. The Weizmann Institute of Science, Rechovot, 10th of July, 2012.

Note:

This Study is not affiliated with Blizzard Entertainment. "World Of Warcraft," the WoW logo and Blizzard Entertainment are the property and trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

מאת: ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות וסטארטאפים לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset לשיפור תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה. חנן מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים על משחוק העתיד. חנן הוא גיימר, וחוקר משחקי וידאו למעלה מעשור. עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים 'הדיגיטליים העולמי. כותב את ספרו 'משחוק העתיד. :: Hanan Gazit, PhD is a Gaming and Virtual Worlds Researcher, Gameful Experiences Designer, Academic lecturer and Games apps and Startups Mentor, Keynote Speaker and Book Writer 'The GamefulHeroes Future' (in preperation). Founder and CEO ✪ juloot interactive gamification. Hanan consult leading 500 fortune companies and start-ups on using Gameful design for branding, marketing, sales and training to empower abilities and boost results to success. Additionally, He serves as the Israeli Digital Games Research Association (DIGRA) Chapter.