טכנולוגיה וחינוך בעידן המדע: פרופ’ גבי סלומון ז”ל

בדימוי הוהלך על החבל דק, מציג בפנינו פרופ' גבי סלומון ז"ל (1938-2016) בספרו "טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע" את המורכבות והאתגרים שכרוכים בשילוב טכנולוגיות חדשניות בחינוך וגם את חזונו ואת המצפן הערכי שלאורו אפשר לנוע קדימה.

טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע - גבי סלומון ז"ל

לא כל מה שאפשרי הוא בהכרח גם רצוי. החינוך צועד בעניין זה על חבל דק מסוג אוי לי מיצרי (הדוחק בי לאמץ חידושים מלהיבים חדשות לבקרים) ואוי לי מיוצרי (הבולם אותי ומזהירני מפניהם). אם נדע איזה בוגר אנו רוצים לטפח, ובעקבות זאת אילו סביבות לימודיות אנו רוצים לעצב ואיך תוכל הטכנולוגיה לשרת סביבות אלו, ואם נדע לנצל את חידושי הטכנולוגיה כך שיוכלו לשרת מטרות חדשות בחינוך, יש סיכוי טוב שלא ניפול מן החבל. 

– פרופ' גבי סלומון

 

בדימוי ההולך על חבל דק, מציג בפנינו פרופ' גבי סלומון ז"ל את המורכבות והאתגרים שכרוכים בשילוב טכנולוגיות חדשניות בחינוך וגם את חזונו ואת המצפן הערכי שלאורו אפשר לנוע קדימה.

אינני מסכים עם חלק מדעותיו ותפיסותיו לגבי סוגיות שונות של למידה בסביבות דיגיטליות מתוקשבות, אבל אין חולק על תרומתו העצומה לקידום הנושא ופיתוחו באקדמיה ובמערכת החינוך בישראל.

מקור: סלומון, ג'. (תשס"א). טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע. בהוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, זמורה ביתן.

טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע - גבי סלומון ז"ל

פרופ’ (אמריטוס) גבי (גבריאל) סלומון ז”ל (1938-2016) מבכירי מדעני החינוך בישראל, בעל פרס ישראל לחינוך. פרופ' סלומון תרם תרומה רבה בתחומי ההוראה בעידן המידע ושילוב טכנולוגיות בחינוך. היה בין מקימי המחלקה לתואר שני בחינוך באוניברסיטת תל אביב בנושא “תקשורת ומחשבים בחינוך”.

יהי זכרו ברוך.

 

מאת: ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות וסטארטאפים לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset לשיפור תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה. חנן מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים על משחוק העתיד. חנן הוא גיימר, וחוקר משחקי וידאו למעלה מעשור. עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים 'הדיגיטליים העולמי. כותב את ספרו 'משחוק העתיד. :: Hanan Gazit, PhD is a Gaming and Virtual Worlds Researcher, Gameful Experiences Designer, Academic lecturer and Games apps and Startups Mentor, Keynote Speaker and Book Writer 'The GamefulHeroes Future' (in preperation). Founder and CEO ✪ juloot interactive gamification. Hanan consult leading 500 fortune companies and start-ups on using Gameful design for branding, marketing, sales and training to empower abilities and boost results to success. Additionally, He serves as the Israeli Digital Games Research Association (DIGRA) Chapter.