דור גיבורי המִשְׂחוּק וחברת יוניליוור העולמית

ICE CREAM TEAM Uniliver Games Hakcton

בתחילת השבוע נטלתי חלק כמייסד ומנכ"ל ג'ולות אינטראקטיב באירוע של חברת יוניליוור העולמית במטרה ולפתח כלי מחקר משחקיים.

למה חברת יוניליוור העולמית משקיעה במישחוק וטכנולוגיות גיימינג?

Uniliver Hackaton האתגר:
יוניליוור העולמי רוצים לפתח שיטות וכלי מחקר משחקיים שיעודדו ילדים ובני נוער לתת משוב אותנטי על מותגי החברה בדרך מהנה וכיפית. במקום שאלונים וסקרים מצ׳עממים, משחקים ואפליקציות גיימיפיקציה כיפיות נושאי פרסים למשתתפים. משך האתגר: 24 שעות.

במסגרת השת״פ ג'ולות אינטראקטיב בראשותי ספקה כלי גיימיפיקציה למפתחים  SDK GAMIFICATION SOLUTIONS FOR DEVELOPERS

באתגר הפיתוח השתתפו קבוצות מבוגרים וגם בני נוער שהציגו פתרונות אפקטיביים ויצירתיים. נהניתי במיוחד לסייע למפתחים הצעירים, באמצעות מתן "מנטורינג מהיר". את רשמיי מהתהליך אני מביא כאן בקצרה עבורך:

OMG team Uniliver Games Hack

OMG קבוצת בני נוער הציגו פתרון משחק מבוסס מיקום שדרכו ניתן לקבל מידע על המוטיבציות של הילדים ובני הנוער לבחירה במותגים. אהבתי את הגישה שלהם לתהליך פיצוח הבעיה שהיה מעמיק. חברי הקבוצה השקיעו זמן רב בהבנת הבעיה שהוצגה להם ובהבנת הדרישות של יוניליוור, הלקוח. הם א קפצו ישר להציע פתרונות לבעיה. בכך הם הדגימו, מבלי שידעו, הלכה למעשה את אחד הטיפים ליזמים מצליחים של מייסד חברת וויז, אורי לווין, במהלך מושב שהתקיים לא רחוק משם במתחם התחנה:

"כדי להיות יזמים מצליחים עליכם להתאהב בתשוקה רבה בבעיה". – אורי לווין, מייסד וויז.

IceDream קבוצת בני נוער מהכפר הירוק ורמת-השרון, הציגו פתרון מקורי שהתבסס על יצירת רשת חברתית ייעודית לצרכנים הצעירים של יוניליוור. הפלטפורמה כללה אפשרויות קבלת מידע על מותגי החברה דרך משחקים ויצירה. אהבתי את הפתרון שלהם מאחר שהוא מדבר ומתאים מאד לשפת הילדים שרגילים לשחק במשחק מיינקראפט ובמשחקי רשת מרובי משתתפים נוספים. ה"פיטצ'" – הצגת הפתרון שלהם לשופטים בשפה האנגלית הייתה מצוינת. גם קהל המפתחים שנכח באירוע אהב את הפיצוח. הקבוצה זכתה בפרס הפתרון המישחקי ״חביב הקהל״. בתמונה: חברי הקבוצה עם מנכ"ל יוניליוור ישראל, מנהלת המחקר והחדשנות של יוניליוור העולמי בצילום משותף. בתמונת הנושא למעלה ניתן לראות את נציגי הקבוצה מציגים את הקונספט.

ICE CREAM TEAM win Uniliver

Weet שני בני הנוער הכי צעירים באירוע הציגו פתרון אפקטיבי אחר לבעיה. הם בחרו להפוך את מסגרת ההתייחסות לבעיה והציגו חיבור חדש בין שיטות חקר מסורתיות לבין עולם אפליקציות המשחקים. על כך הם זכו בפרס.

Weet team  Win Uniliver Hack

לסיכום, בני הנוער שהשתתפו באתגר הפיתוח* הפגינו עומק מחשבתי במציאת פתרונות משחקיים יצירתיים שיענו באופן הולם למטרות. אין לי ספק, שנשמע עליהם בעתיד, דור המישחוק שלנו  Ga🎮meful Generation

שתהיה לנו שנה טובה ומש🎮קית!

אודות הכותב
דר' חנן גזיתד"ר חנן גזית מייסד ומנכ"ל juloot interactive, עוזר לארגונים, חברות ויזמים לשלב עקרונות ומנגנוני משחקים בפרסום, שיווק, מכירות, הדרכה, למידה ואימון בכדי להעצים יכולות ולשפר תוצאות. חנן מראשוני חוקרי משחקי הוידאו בישראל, עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA. מרצה באקדמיה ומעביר סדנאות בחברות וארגונים בארץ ובעולם. כותב את ספרו הראשון Gameful Heroes Generation.


שלושה דברים נוספים למתעניינים:
1. חברת יוניליוור היא אחת מתאגידי מוצרי המזון והטיפוח האישי הגדולים בעולם ופעילותה משתרעת במאה ותשעים מדינות. היקף פעילות החברה הסתכם בשנת 2014 ב – 48.4 מיליארד יורו.

2. * מהו האקתון? פירוש המילה "האק" באנגלית הוא "לפצח". בדרך כלל מדובר בבעיה או אתגר קשה. אנו מכירים היטב את המושג"האקרים" שפורצים לאתרים ומערכות ממוחשבות. האקתון טוב מצליח למשוך את מיטב המפתחים בכדי לפתור ולעזור בפיצוח בעיה או אתגר קשה. משך הזמן שניתן לפיצוח האתגר מוגבל בזמן ובדרך כלל מתקיים במשך 24-48 שעות. זה כמו תחרות ריצה קצרה למרחק 100 מטר שבסופה על קו הסיום צריכים המפתחים להציג את הפתרון המקורי והעובד שלהם לבעיה. הזוכה הוא מי שמצליח ליצור את הפתרון העובד המתאים והיצירתי ביותר על פי צרכי הלקוח. בפתרון "עובד" הכוונה לתוכנה/ משחק שאפשר לשחק בו ולא רק במצגת.

3. יונילוור האקתון התקיים במסגרת פעילות חממת החדשנות של יוניליוור העולמי במסגרת כנס DLDtelaviv2015 והופק בשיתוף חממת היזמות מקאן אריקסון TEACHDATE והסניף הישראלי של חברת Earthbound LLC

מאת: ד"ר חנן גזית

Dr. Hanan Gazit holds a Ph.D. in the Learning Sciences from Tel-Aviv University, Israel. His research interests include digital games, gamification, learning in 3D virtual reality environments and eSports. He is an Academic lecturer and mentors computer science college students on game apps development. He is the Founder of juloot interactive and former CEO of MentaverSense Ltd. which developed 3D virtual worlds for training and simulations. Dr. Gazit advises leading Fortune 500 companies on using his gameful design framework to create engaging experiences for boosting results to success. He serves as a Business Mentor for gaming startups at the Inno-Negev Technology Accelerator. Additionally, He serves on the Advisory Board for blockchain startups StormX Inc. and MaxDataIO. Hanan is a keynote speaker, a gamer and a book author entitled: The Gameful Heroes' Future (in preparation). Moreover, he serves as the Middle East Co-Chair for the immersive Learning Network (iLRN) 2018 Conference and since 2007 he heads the Israeli Chapter of the Digital Games Research Association (DiGRA).