Super Mario Maker עידן גיבורי המִישׂחוּק ונסיכות הסלפי

בהרצאה "גיבורי המִישׂחוּק ונסיכות הסלפי" שאני מעביר בארגונים ובחברות, אנחנו מתמקדים במשחקי וידאו שאנו משחקים והשפעתם על חיינו למה זה חשוב עבורך?

Super MarioMaker

"We Are the Games We Play אנחנו הדור הראשון שגדל עם משחקי הוידאו. המשחקים שאנו משחקים משפיעים ומעצבים אותנו במידה רבה."

– ד"ר חנן גזית

בשנת 2006 ביקרתי במוזיאון מומה בניו-יורק ופגשתי את יוצר הסרט 8BIT אחד הסרטים הראשונים שתאר את גיבורי המישחוק, שחלקם בחר בקריירת מפתחי המשחקים העצמאיים, הדור שגדל על משחקי ה – 8 Bit של אטארי ונינטנדו כמו סופר מאריו, ספייס-אינוויידר ופאקמן.

בואו נעשה יחד קפיצה בזמן ל תערוכת E3 שחגגו  השנה יומולדת 20 למשחק סופר מאריו של חברת נינטנדו. סאטורו איווטה ז"ל, שהובא למנוחות בשבוע שעבר ביפן והוא בן 55 שנים, התחיל כמתכנת HTML ועבד כמתכנת משחקים עד שהגיע למעמדו נשיא ומנכ"ל חברת נינטדו. נינטנדו בראשותו עסקו כל הזמן בחשיבה על עולם המשחקים העתידי. המשחק Super Mario Maker שהושק בתערוכה לכבוד יומולדת ה 20 עונה על ארבעה צרכים בסיסיים של דור גיבורי המישחוק, שאותם הם מצפים לקבל בכל אפליקציה, משחק או כל דבר משמעותי ובעל ערך עבורו עימם הם באים באינטראקציה:

(1) עצמאות ושליטה ו (2) תחושת מסוגלות והתקדמות סופר מאריו מייקר, הוא למעשה מחולל שמאפשר לכל אחד ליצור ולפתח אין סוף שלבים של סופר מאריו בטאבלט וגם ב Wii.

(3) אפשרות לביטוי עצמי ו (4) חיברות ברוח עידן גיבורי המישחוק, כל אחד יכול לשתף את המשחק סופר מאריו שהוא יוצר עם קהילת השחקנים בכל העולם וגם לשחק במשחקים של אחרים.

"היכולת של מפתחי המשחקים העצמאיים לפתח משחקים אינטראקטיביים במגבלות ה 8 BIT כמו סופר מאריו, היווה השראה לכל המשחקים והאפליקציות המתקדמות שאנו מכירים כיום."

– ד"ר חנן גזית

בהרצאה "גיבורי המִישׂחוּק ונסיכות הסלפי" שאני מעביר בארגונים ובחברות, אנחנו מתמקדים במשחקי וידאו שאנו משחקים והשפעתם העצומה על חיינו. בין היתר נענה השאלות הבאות:

  • pac-manמהם המאפיינים של עידן גיבורי המישחוק ונסיכות הסלפי ולמה זה חשוב עבורך?
  • pac-manמה יש במשחקים שגורמים לנו לרצות ולשחק בהם עוד ועוד (התמכרות)?
  • pac-man איך משפיעים משחקי הוידאו על כל תחומי חיינו במישחוק של עולם העבודה, החברה והתרבות?

בהרצאה אני משלב ידע מתחומי הפסיכולוגיה ההתנהגותית, מדעי המחשב, המדעים הקוגניטיביים, עיצוב משחקים, תקשורת, חקר משחקים דיגיטליים ומדיה חברתיות. למשתתפים מובטחת התנסות חווייתית מהנה. ההרצאה מוגשת באופן בהיר בגובה העיניים, בשילוב הומור, דוגמאות וקטעי וידאו קצרים.

לפרטים נוספים והזמנות הקליקו כאן
====
אודות הכותב
דר' חנן גזיתד"ר חנן גזית מייסד ומנכ"ל juloot interactive, עוזר לארגונים, חברות ויזמים לשלב עקרונות ומנגנוני משחקים בפרסום, שיווק, מכירות, הדרכה, למידה ואימון בכדי להעצים יכולות ולשפר תוצאות. מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים בנושא סודות המִישׂחוּק להצלחה – מניעים לפעולה בהנאה©. חנן מראשוני חוקרי משחקי הוידאו בישראל, עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA ובימים אלה כותב את ספרו הראשון Gameful Heroes.

מאת: ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות וסטארטאפים לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset לשיפור תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה. חנן מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים על משחוק העתיד. חנן הוא גיימר, וחוקר משחקי וידאו למעלה מעשור. עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים 'הדיגיטליים העולמי. כותב את ספרו 'משחוק העתיד. :: Hanan Gazit, PhD is a Gaming and Virtual Worlds Researcher, Gameful Experiences Designer, Academic lecturer and Games apps and Startups Mentor, Keynote Speaker and Book Writer 'The GamefulHeroes Future' (in preperation). Founder and CEO ✪ juloot interactive gamification. Hanan consult leading 500 fortune companies and start-ups on using Gameful design for branding, marketing, sales and training to empower abilities and boost results to success. Additionally, He serves as the Israeli Digital Games Research Association (DIGRA) Chapter.