מישחוק הלב: 3 אפליקציות לשיפור איכות החיים והבריאות שלך #אפשריבריא

#אפשריבריא 3 אפליקציות משחקיות לשיפור איכות החיים והבריאות, כי בפעם האחרונה שבדקתי לא הצלחת להתנתק מהמסך , להזיז את עצמך מהכיסא ולצאת להליכה או ריצה

SKIP A BEAT

האם שאלתם את עצמכם כמה שעות ביום אתם מבלים מול מסכים? מסך המחשב, הטלוויזיה או המסך הקטן של הסמארטפון? בוודאי תגידו יותר מידיי. צודקים, אבל כמה פעמים הצלחתם להתנתק מהמסכים והזזתם את עצמכם מהכיסא או הכורסה ויצאתם להליכה או ריצה טובה?

ירידה בפעילות הגופנית של מרבית האוכלוסייה היא בעיה גדולה, עולמית. ברמה האישית חשבתם פעם למה אנחנו מתקשים להניע את עצמנו ולגייס את המוטיבציה שלנו לפעילות גופנית? קשה לנו אפילו אם מדובר בשעה אחת ביום. מדוע למרות שאנו יודעים שחוסר פעילות יכול להוביל להשמנת יתר והגברת הסיכון לחלות במחלות כמו יתר לחץ דם וסרטן אנחנו לא פועלים?

כנס אפשרי בריא

האם אפשר לשנות את הרגלי ההתנהגות ולשפר את איכות החיים והבריאות עם מישחוק?
היום מתקיים כנס התכנית הלאומית לחיים מועילים ובריאים #אפשריבריא שמארגן ומוביל החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב בראשות פרופ' נורית גוטמן. תחת הכותרת: "שיווק ציבורי וחברתי לעתיד פעיל ובריא יותר לילדים" התכנסו פוליטיקאים, מעצבי מדיניות, אנשי אקדמיה, חינוך ותעשיה יחד. בין הדוברים והמציגים אני שמח לראות את בוגר הקורס "כשתקשורת, גיימינג ותרבות נפגשים" גל יעבץ, מנהל הדיגיטל של הפרויקט ועוד בוגרי סדנת גיימיפיקיישן – מישחוק של מותגים, ארגונים ומערכות חינוך. זהו פרויקט שאפשר ללמוד ממנו איך לעשות שיווק חברתי אפקטיבי ומשפיע בשילוב האזרחים.

לולאת המישחוק

עיצוב מישחוק טוב מורכב מארבעה ממ"יםמטרות, משימות, מעגל משוב מיידי, מוטיבציה. ארבעת המרכיבים האלה יוצרים את Gameful Loop לולאת המישחוק  שמניעה לפעולה בהנאה את השחקן במרחב המשחק שוב ושוב.

באמצעות מישחוק אנחנו מניעים אנשים לשנות את ההרגלים ולאמץ אורח חיים בריא ופעיל יותר לאורך זמן. הוספת תבלין "ההנאה" מעלה את המוטיבציה ותורם גם להתמדה בתהליך לאורך זמן.

אני רוצה להמליץ לכם על 3 אפליקציות משחקיות לשיפור איכות החיים והבריאות:

SKIP A BEAT
מישחוק הלב! אפליקציית משחק זו משמש דופק הלב שלכם כשלט המשחק. איך זה עובד? הבהובי מנורת הפלאש של האייפון משמשים כדי לעקוב ולנתר את קצב הלב שלכם על ידי אלומת האור שעוברת דרך העור. המכניקה של המשחק הכיפי הזה, בסגנון פלאפי-בירד, עובדת כך שככל שתצליחו לשמור על קצב לב מטרה, תוכלו להתחמק טוב יותר ממכשולים ומאויבים ולהתקדם בשלבים עד הצלת הנסיכה היפה שעליכם תרעיף אהבה, מכל הלב 🙂

Fitocracy
איך אפשר להגיד לא לאפליקציה לשיפור כושר-גופני, שמושל קליפורניה ומר עולם לשעבר ארנולד שוורצנגר הוא אחד המשקיעים הראשיים בה. האפליקציה מותאמת לרמת הכושר ההתחלתי, המגדר, הגיל, הגובה והמשקל שלכם. על כל פעילות שאתם מבצעים ומזינים לאפליקציה: ריצה, הליכה, הרמת משקולות, תרגילי גמישות אתם יכולים לצבור נקודות ועיטורים. אתם מתחרים עם חברים וגם יכולים גם לעודד אותם על פעילותם באמצעות מתן לייקים ומשובים. תוכלו להצטרף לקבוצה או לפתוח קבוצה משלכם, להציב יעדים לשיפור הכושר ואפילו להתחרות עם אחרים במשימות שונות, כמו ריצת אלפיים על חוף הים ועוד.

Keas
זוהי אפליקציה, או יותר נכון רשת חברתית לעידוד הפעילות הגופנית בארגונים וחברות. האפליקציה ממוקדת בארגונים ומאפשרת לעובדים לבצע פעילות גופנית ומתגמלת אותם על הביצוע. הפעילות מתבצעת בצוותים כאשר חברי הצוות מעודדים את חבריהם לבצע פעילות ולהשתפר ובכך להתקדם על לוח המובילים בארגון. האפליקציה מספקת משובים מיידיים (לולאת המישחוק) על הפעילות ומעודדת אינטראקציה חברתית בין כל המשתתפים ומחויבות להצלחה.

סיימתם את קריאת 400 המילים של הפוסט. כל הכבוד. שימרו את הלינק במועדפים. עכשיו, התמתחו, קומו מהכיסא וצאו להליכה קצרה או לריצה. שתחזרו תרגישו הרבה יותר טוב ואז שלחו את הפוסט הזה לחברים שאתם אוהבים.

====
אודות הכותב
ד"ר חנן גזית מייסד ומנכ"ל juloot interactive, עוזר לארגונים, חברות ויזמים לשלב עקרונות ומנגנוני משחקים בפרסום, שיווק, מכירות, הדרכה, למידה ואימון בכדי להעצים יכולות ולשפר תוצאות. חנן עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA. מרצה ומנטור באקדמיה. בימים אלה כותב את ספרו הראשון: עידן המשחקים Gameful Gen.

מאת: ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות וסטארטאפים לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset לשיפור תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה. חנן מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים על משחוק העתיד. חנן הוא גיימר, וחוקר משחקי וידאו למעלה מעשור. עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים 'הדיגיטליים העולמי. כותב את ספרו 'משחוק העתיד. :: Hanan Gazit, PhD is a Gaming and Virtual Worlds Researcher, Gameful Experiences Designer, Academic lecturer and Games apps and Startups Mentor, Keynote Speaker and Book Writer 'The GamefulHeroes Future' (in preperation). Founder and CEO ✪ juloot interactive gamification. Hanan consult leading 500 fortune companies and start-ups on using Gameful design for branding, marketing, sales and training to empower abilities and boost results to success. Additionally, He serves as the Israeli Digital Games Research Association (DIGRA) Chapter.