איך תשלבו גיימיפיקציה כדי להניע ללמידה אפקטיבית בהנאה?

Gazit gamify education Edmodo

כתבתי על סביבת ניהול למידה מקוונת אדמודו וגם הצגתי אותה בכנס משחקים בחינוך. בסביבת למידה מתוקשבת זו אני משתמש עבור הסטודנטים והתלמידים שלי בקורסים ובסדנאות שמועברות על ידי במוסדות אקדמיים ובארגונים: עיצוב גיימיפיקיישן, עיצוב ופיתוח אפליקציות משחקים, עיצוב אפליקציות משחקי סלולר. מעבר לדמיון של אדמודו לרשת החברתית פייסבוק, היא מאפשרת למרצה / מנחה לשלב מנגנוני משחקים כדי להניע לפעולה ולמידה משמעותית מהנאה. על היתרון שבהנחייה והלמידה מכל מקום זמן עם אפליקציה סלולרית בכל סמארטפון או טאבלט, אייפון /אנדרואיד , ברצוני לציין יתרון נוסף והוא ייצוג הדינמיקה של הלמידה וגם ייצוג המצג הרגשי של הלומדים והמרצה

.
לדעתי זהו חידוש בנוף הלמידה מרחוק כי הוא נותן בידי המרצה / מורה כלי שמשקף בזמן אמת מה חושבים ומרגישים הלומדים לגבי המשימות והמטלות הניתנות להם: מטלה קשה מידיי? משעממת או מאתגרת ומעניינת? בנוסף לכל זאת ניתן לראות את המגמות ואחוזי ההגשה במשימות השונות בדומה לפייסבוק אנליטיקס. מומלץ מאד לכל מי שרוצה להשביח ולשכלל את הוראה בכיתה. על מנגנוני המשחקים ודרכי השימוש בהם בסביבת למידה מקוונת אדמודו ובאפליקציות אי-לרניניגנ מגיע פוסט נפרד.

Gazit gamify education Edmodo
הסדלר לא הולך יחף בקורס גיימיפיקיישן אוניברסיטת תל-אביב

בתמונה – ייצוג מגמות לומדים ומרצה בסדנה: גיימיפיקיישן של מותגים,  ארגונים ומערכות חינוך אותה אני מעביר באוניברסיטת תל-אביב.

גיימיפיקיישן או מישחוק מוגדר כ”שילוב מנגנוני משחקים בדברים שאינם משחקים בהגדרתם כדי להניע את המשתתפים לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג’מנט ונאמנות ולסייע בפתרון בעיות”. ארגונים , חברות ומוסדות חינוך אקדמאים בארץ ובעולם בוחרים לשלב גיימיפיקיישן בתהליכי הוראה למידה הערכה מתוך הכרה בתרומתן הרבה.

לפרטים ומידע על הרצאה וסדנה לחדרי מורים ומחלקות הדרכה בארגונים בנושא "גיימיפקיישן בכיתה – מניעים ללמידה אפקטיבית בהנאה" עם ד״ר חנן גזית סמס/י המילה "סדנה" לטל׳ 058-4777800 או מלא/י הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם האפשרי.

מאת: ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות וסטארטאפים לשלב מִשְׂחוּק gamification וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset לשיפור תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה. חנן מרצה באקדמיה ובחברות וארגונים על משחוק העתיד. חנן הוא גיימר, וחוקר משחקי וידאו למעלה מעשור. עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים 'הדיגיטליים העולמי. כותב את ספרו 'משחוק העתיד. :: Hanan Gazit, PhD is a Gaming and Virtual Worlds Researcher, Gameful Experiences Designer, Academic lecturer and Games apps and Startups Mentor, Keynote Speaker and Book Writer 'The GamefulHeroes Future' (in preperation). Founder and CEO ✪ juloot interactive gamification. Hanan consult leading 500 fortune companies and start-ups on using Gameful design for branding, marketing, sales and training to empower abilities and boost results to success. Additionally, He serves as the Israeli Digital Games Research Association (DIGRA) Chapter.